Jetlag Jenny debuteert veelbelovend op “Loser When It Comes To Love”

Met Jetlag Jenny is Nederland een poppunkband rijker! Debuutalbum “Loser When It Comes To Love” wordt aankomende vrijdag gepresenteerd in Hedon, Zwolle. Aan de productie hebben Adrian Delange (Call It Off en Mayleaf), Robin van Loenen (Destine) en Geosy Kleefman (GIRLSGIRLSGIRLS) meegewerkt. Wij mochten alvast luisteren!

Het schijfje begint in ieder geval sterk met “Everything You Wanted”. Het refrein is gewoon heel catchy en nodigt uit tot meezingen. Het nummer is geen baanbrekende poppunk, maar wat ook positief opvalt zijn de leuke gitaarloopjes die steeds de volgende passage inluiden. En natuurlijk de gitaarsolo! Zanger Davic Roest heeft daarnaast een fijne stem om naar te luisteren, al mag het gaspedaal hier en daar wel wat meer ingedrukt worden.

Op “Killing Me” gaat Jetlag Jenny vrolijk verder met aanstekelijke poppunk maken. Een korte offbeat passage en een leuke leadgitaarpartij in de brug geeft het nummer wat extra’s. Sowieso zijn de partijen van leadgitarist Hidde Rodenburg gedurende het hele album sterk. “The Day You Broke My Heart” is daar wederom een voorbeeld van. Qua lekkere refreinen staat de band dan op drie uit de drie. Goed begin van de plaat dus!

De meeste poppunkplaten hebben ergens halverwege een ballad-achtig liedje. Op “Loser When It Comes To Love” is dat onder andere “Southern Irish Storm”. Het nummer kent steeds een goede opbouw en de verrassende gitaarakkoorden die de brug inluiden geven het nummer nog wat extra kracht. De titeltrack heeft een lekker tempo en is erg aanstekelijk. Het tweede couplet met een jazzy-café vibe komt weliswaar uit het niets maar geeft wel blijk van karakter van de band. En het doet ook niets af aan het nummer! Het is een perfect nummer om mee de lente en zomer in te gaan.

Sunday Morning” is, zoals de naam doet vermoeden, een wat rustiger nummer. Het nummer is grotendeels akoestisch en zangeres Ilah van der Baas van Mayleaf is ook te horen. De twee harmoniseren mooi en als na het crescendo alleen nog de akoestische gitaar en de zang van Roest te horen is, klinkt het ook helemaal als een zondagmorgen. Nog geen twee seconden later zit je alweer in de “Woahoo’s” van “Contagious”. Geen poppunkalbum is compleet zonder “Woahoo’s” natuurlijk! De plaat wordt afgesloten met “Run Away”. Ook hier doet Jetlag Jenny niets verkeerd, al bereikt het niet de hoogtepunten van een aantal van de andere nummers.

Loser When It Comes To Love” is een prima debuutalbum van Jetlag Jenny. De energieke poppunk van de band is aanstekelijk en lekker meezingbaar. Bovenop de standaard poppunkformule komen de leadpartijen en de soms onverwachte passages die de band een eigen identiteit geeft. Vooral “Everything You Wanted” en “Loser When It Comes To Love” kunnen rechtstreeks naar je lente afspeellijst!

Releasedatum: 7 april 2023
Label: White Russian Records

Jetlag Jenny speelt op vrijdag 7 april hun albumreleaseshow in Hedon.