The Baseballs hebben een unieke plek weten te veroveren in de muziekscene met hun covers van de grootste pophits in rockabilly-stijl. De Duitse band brak ongeveer 15 jaar geleden door met hun versie van Rihanna’s “Umbrella“. Ondertussen zijn we ruim acht albums verder en heeft Digger de band verlaten. Gewapend met vetkuiven, vintage microfoons én het nieuwe album “That’s Alright” tourt de band weer door Europa.
Op woensdag 30 april speelt The Baseballs een van hun drie Nederlandse shows in Effenaar, Eindhoven. Voorafgaand aan dit optreden spraken we met Basti Raetzel en Sam Budja. Ze vertellen uitgebreid over het nieuwe album, hoe de dynamiek op het podium is veranderd sinds het vertrek van Digger en delen hun favoriete herinneringen aan optreden in Nederland. Het wordt extra interessant wanneer ze vragen van andere muzikanten moeten beantwoorden. Laten we zeggen dat het vooral voor Basti geen makkie was…

