 
In 2016 brak Fleddy Melculy door met het komische nummer “T-shirt van Metallica”. De Belgen verzamelden al snel, ook hier in Nederland, een grote fanbase binnen de metalscene. Humoristisch zal de band altijd blijven, dat is immers waar hen bekend om staan. Toch heeft Fleddy Melculy een evolutie doorgemaakt op hun nieuwe plaat “Antichlist”, hoe gaat dat klinken?
Het schijfje start met “Let’s Go!”, een track die gelijk voor een goede bak aan energie zorgt. Doordat er voornamelijk in het Vlaams gezongen wordt, is het gelijk duidelijk waar het nummer over gaat: gewoon gaan en dingen doen. Het refrein is dan ook een enorme oorworm. Op de track “Vandaag Nog Wel” maakt Fleddy Melculy zich boos over wat er vandaag kan, maar morgen niet. Desondanks dat er wat meer elektronische invloeden te horen zijn, is dit liedje een banger van een hardcore-punkrocknummer met een fantastische breakdown.
“Fake” en “Nee!” zijn de momenten waar je uit volle borst mee wilt schreeuwen. Halverwege “Fake” is er behoorlijk veel geschreeuw en gegrunt te horen en wordt de snelheid van de instrumenten ook goed opgevoerd, heerlijk! “Nee!” is wat dat betreft wat radiovriendelijker en, wederom, een oorworm. Op “Dudedeedurtwo” is er een Limp Bizkit-invloed te horen en dat maakt deze track ook gelijk de eerste echte harde banger van het album. De gitaren en drums staan op standje hard en het klinkt gewoon fantastisch. Volgens Fleddy Melculy zelf staat “Dudedeedurtwo” voor “doe die deur toe”, geïnspireerd door het probleem dat mensen die ergens binnenkomen achter hun gat de deur niet dicht doen. Dit terwijl de energiebedrijven intussen handenwrijvend hun centen zitten te tellen.
Halverwege “Antichlist”‘ slaat de toon om. De track “Melvin” is een ode aan een fan die overleden is. De band had een goede band met deze persoon, die aan een slepende ziekte leed. Tijdens het nummer, dat heel verhalend is, zijn er telefoongesprekken te horen en die maken het mega emotioneel. Het ontroerende gevoel wordt ingeruild voor pure agressie op “Geen Tijd Voor Spijt”. Er wordt niet achterom gekeken, maar vóóruit. De song heeft een typische 90’s sound, iets waar Fleddy Melculy vaker gebruik van maakt, maar dan nu heel erg uitvergroot. Het kan niet anders dat dit een live-favoriet wordt! “Geen nieuws” zou dat overigens ook heel goed kunnen worden. De energie spat er van af en de breakdown heeft een typische nu-metal en rapcore vibe, die echt top klinkt. 
Een hoog hiphopgehalte is te vinden op “Korrel Zout”, waar DJ Swordz aan mee heeft gewerkt. Inhoudelijk is het niet zo heel bijzonder, maar de uitvoering wel. Alsof je de band Xero en wat poppunk in een blender stopt en opeens weer in 1996 bent. De parels van het album zijn in het laatste stuk te vinden: “Vroeger Was Alles Beter” en “Midlife Cri666”. Het geeft op een sarcastische manier het gevoel van nostalgie naar vroeger weer. Een banger van een nummer met een lekkere breakdown. Tijdens het tweede nummer wordt Fleddy Melculy geconfronteerd met de gevolgen van ouder worden. Wederom op een super humoristische manier. Er wordt afgesloten met het duistere “Slavendrijver”, waar de andere bandleden de zanger te kakken zetten. Of zoals ze zouden zeggen: “Fleddy, kust ons kloten. Groetjes de band”.
Hoewel echte scheenschoppers zoals een “Ik Ben Kwaad” of “Ik Haat Jazz” ontbreken op dit schijfje, bevat het alsnog genoeg materie om goed op te schreeuwen en te moshen. Daarom heeft Fleddy Melculy echt goed werk afgeleverd met “Antichlist”.
Beoordeling: 7/10
Releasedatum: 31 maart 2023
Label: Sony Music
