Demi Lovato presenteert haar rockkant op “REVAMPED”

De naam Demi Lovato kent iedereen wel. Of het nu een televisieserie is, van de popalbums of gewoon als een bekend persoon. Groots is zij zeker. Demi Lovato heeft echter altijd wel een voorliefde gehad voor de rockwereld. Nu maakt zij deze liefde definitief door een aantal van haar grootste nummers in een rockversie te vereeuwigen op de plaat “REVAMPED“.

We trappen af met “Heart Attack“. Het is upbeat met een stevige gitaarriff. De vocalen van Lovato zijn krachtig. Het refrein is een explosie van geluid met duidelijk aanwezige drums. Eén ding is zeker: de plaat start met een geweldige banger. “Confident” trapt af met wat blaasinstrumenten, waardoor je eerst denkt: ‘heh, is dit rock?‘ Totdat nog geen seconde later de drums en baslijnen al hard inzetten. Het doet hier en daar zelfs denken aan Marilyn Manson. Er is zéker inspiratie uit gehaald. Niet iedere track voelt even pittig aan. “Sorry Not Sorry” had van zichzelf al een stevige beat. De instrumenten versterken alleen dit gevoel erg. Wat wel erg leuk is dat Slash meewerkt bij deze track. Dat hij hier meespeelt, hoor je pas echt bij de solo. Er is namelijk maar één gitarist die de strings op die manier bespeelt. Pas op het einde krijg je het gevoel dat dit een compleet vernieuwde versie is.

Een track die niet mag ontbreken op “REVAMPED” is “Cool for the Summer“. Dit is muziek die gemaakt is voor de rockversie. Alles klopt hier! Deze wordt dan ook zeker toegevoegd aan de playlist. De uithaal, het intermezzo: je gaat er gewoon helemaal los op. Een lichtelijk kerkelijke opening horen we op “Skycraper“. Iets wat op het origineel niet op deze manier te horen is. De riff die nu onder het nummer is gezet accentueert de track prachtig, waardoor de boodschap mooi en wellicht nog beter overgebracht wordt.

La La Land“, in samenwerking met gitarist Nita Strauss, heeft gelijk je aandacht te pakken. Net als het origineel, is het super catchy en vrolijk. Ook het gitaarwerk van Strauss is door een ringetje te halen. Lovato heeft zeker uitermate getalenteerde artiesten gekozen om deze nieuwe versie van haar repertoire op te nemen. We sluiten af met “Don’t Forget“. Het begint rustig en ook wat timide. Het bouwt op naar Lovato die lange, hoge uithalen maakt. Naast deze krachtige vocalen is er echter niet iets wat eruit springt op deze track. Wellicht een wat jammere afsluiter voor de rockplaat.

Wat duidelijk is, is dat Demi Lovato een voorliefde heeft voor rock. De passie die op deze plaat te vinden is, kan je fenomenaal noemen. Het bevat toffe gitaristen en de beste tracks die ze heeft uitgebracht. Echter telt het toch maar 35 minuten luistermateriaal en is er geen nieuwe muziek aan toegevoegd. Dat is toch wel een minpuntje van “REVAMPED“.

Releasedatum: 15 september 2023
Label: DLG Recordings, LLC